授業評価アンケート/Class Questionnaires

授業評価アンケート/Class Questionnaires

  • 新領域創成科学研究科では、授業の内容・方法の改善を目的として、年に2回、授業評価アンケートを実施しています。
  • 履修登録を行った新領域創成科学研究科開講の科目が対象です。論文指導に関する科目や、年度をまたがる科目等は対象ではありません。
  • アンケートは科目ごとに回答していただきます。また、科目等履修生の方は回答の必要はありません。
  • アンケートには、UTASを使用して回答することになります。
  • 回答のお願いのメールがS2ターム及びA2ターム(Sセメスター(旧夏学期)及びAセメスター(旧冬学期)のそれぞれ終盤)に送付されますので、ご協力よろしくお願いいたします。

新領域創成科学研究科授業評価アンケートの設問:

Note このアンケートは、授業内容・方法の改善のために行われるものであり、成績とは無関係ですので、自由な立場でお答えください。/This questionnaire aims to improve class contents and methods, and will not affect your academic grades. Please answer freely. 【設問のみ】


1 あなたの所属する研究科名についてお答えください。/Enter the name of your graduate school. 【記述式】


2 あなたの所属する専攻名についてお答えください。/Enter the name of your department. 【記述式】


3 あなたの課程についてお答えください。/Choose your program and year. 【6者択1】


4 この授業への出席率はどのくらいでしたか? 1割以下・3割程度を選んだ人はその理由を設問19に記載してください。/How long did you attend this class? If your answer is Less than 10% or About 30%, please write the reason in question 19. 【5者択1】


5 あなたにとって授業の難易度はどうでしたか?/Was the class difficult for you? 【5者択1】


6 あなたにとって授業の進度(スピード)はどうでしたか?/How was the speed of the class? 【5者択1】


7 この授業の説明の仕方はわかりやすかったですか?/Was the classr’s explanation easy to understand? 【5者択1】


8 この授業の板書や資料の文字や記号はわかりやすかったですか? /Were the letters and symbols used on the board or documents easy to understand? 【5者択1】


9 この授業の先生の話し方は明瞭で聞き取りやすかったですか?/Did the classr talk clearly, making it easier to listen to? 【5者択1】


10 この授業の教材(プリント・レジュメ等)はわかりやすかったですか? /How about texts (print-outs, resume, etc.)? Were they easy to understand? 【5者択1】


11 この授業のシラバスは参考になりましたか?/Was the syllabus of this class helpful to you? 【5者択1】


12 この授業はよく準備・計画されていたと思いますか?/Was the class well prepared and planned? 【5者択1】


13 授業方法に工夫が見られたと思いますか?/Did the classr try to improve class method in the class? 【5者択1】


14 学生の質問に対しての教員の対応はどうでしたか?/How did the classr respond to questions from the class? 【5者択1】


15 この授業への教員の熱意は感じられましたか?/Did you feel the classr’s enthusiasm in teaching the class? 【5者択1】


16 この授業から知的、学問的な刺激を受けましたか?/Did you get sufficient intellectual and academic stimulus from this class? 【5者択1】


17 この授業に関連して授業時間以外にどのくらい勉強しましたか?/How much did you study for this class outside the class? 【5者択1】


18 この授業の全体を総合評価してください。/Overall, how do you evaluate this class? 【5者択1】


19 この授業についての要望、意見、感想等を自由にお書きください。(1000文字以内)/Please use the space below to write any additional comments, requests, etc.(Please input within 1000 character.) 【記述式】


Class Questionnaires

-The Graduate School of Frontier Sciences conducts a class questionnaire twice a year for the purpose of improving the content and methods of classes.
-Classes offered by the Graduate School of Frontier Sciences for which you have registered for the course are eligible. --Subjects related to treatise guidance and subjects that span years are not eligible.
-Please answer the questionnaire for each subject. Specially registered graduate students do not need to answer.
-You will use UTAS to complete the survey.
-Emails requesting your answer will be sent in the S2 term and A2 term (the end of each of the S semester (former summer semester) and A semester (former winter semester)). Your cooperation would be highly appreciated.


Questions of Lecture Evaluation Questionnaire of GSFS:

Note このアンケートは、授業内容・方法の改善のために行われるものであり、成績とは無関係ですので、自由な立場でお答えください。/This questionnaire aims to improve class contents and methods, and will not affect your academic grades. Please answer freely. 【設問のみ】


1 あなたの所属する研究科名についてお答えください。/Enter the name of your graduate school. 【記述式】


2 あなたの所属する専攻名についてお答えください。/Enter the name of your department. 【記述式】


3 あなたの課程についてお答えください。/Choose your program and year. 【6者択1】


4 この授業への出席率はどのくらいでしたか? 1割以下・3割程度を選んだ人はその理由を設問19に記載してください。/How long did you attend this class? If your answer is Less than 10% or About 30%, please write the reason in question 19. 【5者択1】


5 あなたにとって授業の難易度はどうでしたか?/Was the class difficult for you? 【5者択1】


6 あなたにとって授業の進度(スピード)はどうでしたか?/How was the speed of the class? 【5者択1】


7 この授業の説明の仕方はわかりやすかったですか?/Was the classr’s explanation easy to understand? 【5者択1】


8 この授業の板書や資料の文字や記号はわかりやすかったですか? /Were the letters and symbols used on the board or documents easy to understand? 【5者択1】


9 この授業の先生の話し方は明瞭で聞き取りやすかったですか?/Did the classr talk clearly, making it easier to listen to? 【5者択1】


10 この授業の教材(プリント・レジュメ等)はわかりやすかったですか? /How about texts (print-outs, resume, etc.)? Were they easy to understand? 【5者択1】


11 この授業のシラバスは参考になりましたか?/Was the syllabus of this class helpful to you? 【5者択1】


12 この授業はよく準備・計画されていたと思いますか?/Was the class well prepared and planned? 【5者択1】


13 授業方法に工夫が見られたと思いますか?/Did the classr try to improve class method in the class? 【5者択1】


14 学生の質問に対しての教員の対応はどうでしたか?/How did the classr respond to questions from the class? 【5者択1】


15 この授業への教員の熱意は感じられましたか?/Did you feel the classr’s enthusiasm in teaching the class? 【5者択1】


16 この授業から知的、学問的な刺激を受けましたか?/Did you get sufficient intellectual and academic stimulus from this class? 【5者択1】


17 この授業に関連して授業時間以外にどのくらい勉強しましたか?/How much did you study for this class outside the class? 【5者択1】


18 この授業の全体を総合評価してください。/Overall, how do you evaluate this class? 【5者択1】


19 この授業についての要望、意見、感想等を自由にお書きください。(1000文字以内)/Please use the space below to write any additional comments, requests, etc.(Please input within 1000 character.) 【記述式】