【論文受付/課程博士】令和6年3月修了者に係る論文審査日程等について / Notification of review schedule of doctoral thesis for Doctoral Course Candidates who are scheduled to complete the graduate school in March 2024

English follows Japanese.

令和6年3月修了者に係る日程等につきまして、以下のファイルのとおり決定しましたので、お知らせいたします。

◆手引き、様式、3月修了者に係る日程等:
https://webfs.adm.u-tokyo.ac.jp/public/azYvgXeIqOpPix62HKRHAFJlIZE9lQW_og4ky1Yj1aMW
(公開期限 2024/1/6)

◇令和5年度(2023年度)博士論文審査日程:
https://webfs.adm.u-tokyo.ac.jp/public/wz4tgyGI6xpLI7EGAT7ETB5cDqj5ob8oVNR_VQXrFp3S
(公開期限 2024/1/6)

【1】学位記の氏名の表記を変更したい場合
 ・「学位記の表記に関する調査票/Request Name Change on Degree Certificate」
 を必ず期日までに提出してください。未提出の場合には変更いたしません。

【2】提出必要書類について
 ・「学位申請者のための手引き」に、提出書類等の詳細について記載してありますのでご確認ください。
 添付ファイルを熟読し、書類不備のないようにご提出ください。

※論文本文と一段目の題目の言語を統一してください。
(本文が和文の場合は、和文題目のみ又は、和文題目(英文題目)。本文が英文の場合は、英文題目(和文題目)。)

※新型コロナウイルス感染防止のため、電子ファイルでの提出も受け付けております。
(通常通り、窓口での提出も受け付けております。)

電子ファイルでのご提出をご希望の方は、【手引きのp.1】をご確認頂き、3月修了予定の場合は【12月6日(水)16:30】までに、論文を含む提出必要書類の電子ファイル各1部を以下の「受取フォルダ」へアップロードしてください。
なお、紙媒体の署名入り原本の提出が求められている書類(誓約書)については、2024年2月13日(火)までに当チームへご提出ください。

また、紙媒体で書類を提出される方は、「論文の内容の要旨」のWORDファイル及びPDFファイルを以下の「受取フォルダ」へアップロードしてください。

※電子ファイルのファイル名は「氏名_ (例・本文).pdf」「 氏名_ (例・本文).docx 」としてください。
※アップロード後のご連絡は不要です(自動で当チーム宛てにアップロード完了のメールが送付されます)。

「受取フォルダ」
https://webfs.adm.u-tokyo.ac.jp/public/jzovg0XIaPpYpysAtMeqk-9e7tsNoXz8MDbHFVoCrx4q

電子ファイルで提出された方へは、受付が完了いたしましたら、「学位論文受付整理票」に記載されているメールアドレスに受付完了のご連絡をいたします(数日お時間を頂く場合がございますのでご了承ください)。
(紙媒体の書類提出後、「論文の内容の要旨」のみ電子ファイルで提出された方へは、ご連絡は致しておりません。窓口にて、受付を完了させていただきます。)
順次、ご連絡させていただきますが、1週間経過してもメールを受信されない場合はお手数ですが、教務チームまでご連絡ください。
メールを受領後、主査の先生へ論文等書類の提出方法をご確認いただき、先生のご指示に従ってご提出ください。

ご不明な点等がございましたらお手数ですが、当チームの鳥海(k-kyomu@adm.k.u-tokyo.ac.jp)までご連絡ください。

We are notifying the review schedule of doctoral thesis for doctoral course candidates who are scheduled to complete the graduate school in March 2024.

◆Download format:
https://webfs.adm.u-tokyo.ac.jp/public/Uz4ug8kIaMpvVB7y28GRk7g0Mc1q8uSc8pVMEKuLqPui
(downloadable until 2024/1/6)

◆Screening Schedule of Doctoral Thesis 2023-2024
https://webfs.adm.u-tokyo.ac.jp/public/wz4tgyGI6xpLI7EGAT7ETB5cDqj5ob8oVNR_VQXrFp3S
(downloadable until 2024/1/6)

  1. Notation name changes on Degree
    Please be sure to submit a “Request Name Change on Degree Certificate” by the due date.
    Name changes will not be made with no submission.
  2. Documents to be submitted
    Please confirm the “学位申請者のための手引き(Guidelines for Thesis Submission by Doctoral Course Candidates)” in which the details of the documents to be submitted are indicated.
    We require you to read it carefully so that submissions may not have any defect.

Please use the same language for the main text of the thesis and the title of the first paragraph.
(If the title is in Japanese only, the main text should be in Japanese.
If there is an English title in parentheses after the Japanese title, the text should be in Japanese.
If there is a Japanese title in parentheses after the English title, the text should be in English.)

We accept electronic file submission to prevent COVID-19 infection.
(We also accept submissions at the counter in our office as usual.)

If you prefer the electronic file submission, please confirm p.1 of the guidelines for thesis submission, and upload each data file of the required documents including the thesis to the following by 4:30PM, Wednesday, December 6th.
(The original hard copy of “Pledge of Compliance with Ethical Research Standards” must be submitted to our team by Tuesday, February 13th 2024.)

If you are submitting documents in paper, please upload both the WORD file and the PDF file of the “Thesis Summary” to the following “Receive folder”.

  • Please specify the file name of the electronic file as “your name_ (example / full thesis) .pdf” or “your name_ (example / full thesis ) .docx”.
  • You do not need to contact us after uploading files (an email will be automatically sent to our team after the data files are uploaded).

◆ Receiving folder
https://webfs.adm.u-tokyo.ac.jp/public/jzovg0XIaPpYpysAtMeqk-9e7tsNoXz8MDbHFVoCrx4q

When the electronic submission is completed, we will inform you of the completion of the application by sending an email to the email address stated in the “Doctoral thesis application number card”.
(If you do not receive any emails from us even after a week from submission, please contact us.)
After receiving the e-mail, please check with your supervisor how to distribute your thesis and the documents to the committee members, and follow his/her instructions.

If you have any questions, please contact Ms. Toriumi (k-kyomu@adm.k.u-tokyo.ac.jp) in our team.

東京大学新領域創成科学研究科 教務チーム
Student Affairs Team
Graduate School of Frontier Sciences
E-mail: k-kyomu@adm.k.u-tokyo.ac.jp