官公庁インターンシップ案内/Government Internship Information

インターンシップの申し込みに際しては、以下の点に注意してください。

  • インターンシップ採用決定後に辞退すると、今後の採用に影響を与える可能性があります。授業・試験等にも支障がなく、必ず参加できる日程であることを確認のうえ申し込みを行ってください。
  • インターンシップ参加に際しては学研災付帯賠償責任保険への加入を求めらることがあります。未加入の場合、教務チームで加入の手続きを行う必要があります(保険料自己負担)。

官公庁については大学で取りまとめの上、申し込みますので応募を希望する方は下記を確認し教務チームへ申し込んでください。

When applying for an internship, please be aware of the following points.

・If you decline the offer after it has been decided, it may affect future employment. Please make sure that the schedule does not interfere with your classes or examinations and that you will be able to participate.

 ・When participating in the internship, you may be required to join the Gakkensai supplementary liability insurance. If you are not enrolled in this insurance, you will need to apply for it through the Student Affairs Team (insurance premium to be paid by you).

If you wish to apply for an internship at a government and municipal office, please check the following information and apply to the Student Affairs Team.